آموزش گیمپ

آموزش طراحی گرافیک و ترفندهای نرم افزار گیمپ به زبان فارسی

آموزش گیمپ

آموزش طراحی گرافیک و ترفندهای نرم افزار گیمپ به زبان فارسی

پر کردن متن با کلمات


انجام شده با گیمپ 2.8



- تصویری جدید در ابعاد مورد نظرتون بسازید (File -> New)
- ابزار Text Tool رو انتخاب کنید و با سایز کوچیک و رنگ مشکی، متن مورد نظرتون رو در کل صفحه تایپ کنید (رنگ حتما مشکی باشه)

آموزش طراحی گرافیک به فارسی



- یک لایه جدید از نوع White بسازید. (Layer -> New Layer)
- روی لایه جدید کلیک راست کنید و گزینه Add Layer Mask رو بزنید و در پنجره باز شده بدون تغییر تنظیمات دکمه add رو بزنید.
- مجددا ابزار Text Tool رو انتخاب کنید و اینبار با سایز خیلی بزرگ، حرف (یا جمله) مورد نظرتون رو بنویسید

آموزش طراحی گرافیک به فارسی



- روی لایه همین حرف بزرگ که نوشتیم کلیک راست کنید و گزینه Alpha to Selection رو انتخاب کنید. با این کار حرف به حالت انتخاب درمیاد.
- همچنان که حرف بزرگ ما در حالت انتخاب هست، یکبار روی لایه‌ی متن اولی (همون که تموم صفحه رو پر کرده بود)‌ کلیک کنید تا فعال بشه.
- دکمه های CTRL + C رو فشار بدید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی



- در گام بعد، روی مربع سفید رنگ سمت راستی کلیک کنید تا فعال بشه.
- دکمه های CTRL + V رو فشار بدید و در پایان برای اتمام این مرحله، روی عکس لنگر کلیک کنید.

آموزش طراحی گرافیک به فارسی



- لایه های اضافی رو پاک کنید (روی لایه کلیک راست کنید و گزینه Delete Layer رو انتخاب کنید).
- از منوی Select گزینه none رو انتخاب کنید. تموم.
نکته: برای تغییر رنگ متن کافیه یک لایه جدید بسازید و با ابزار Fill Bucket Tool به رنگ مورد نظر رنگش کنید. این لایه رو باید بالاتر از همه لایه ها قرار بدید. و در آخر حالت Mode لایه رنگی رو روی Screen بزارید.

آموزش طراحی گرافیک به فارسی



نتیجه

آموزش طراحی گرافیک به فارسی

آموزش طراحی گرافیک به فارسی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد