آموزش گیمپ

آموزش طراحی گرافیک و ترفندهای نرم افزار گیمپ به زبان فارسی

آموزش گیمپ

آموزش طراحی گرافیک و ترفندهای نرم افزار گیمپ به زبان فارسی

قهرمان کوچک

انجام شده با گیمپ 2.8



در این آموزش ما به 2 تصویر نیاز داریم.
- پسربچه
- قهرمان



- عکس پسربچه رو وارد کنید (File -> Open)
- با استفاده از ابزار Free Select Tool دور پسربچه رو انتخاب کنید. با بزرگنمایی تصویر میتونید این کارو با دقت بیشتری انجام بدید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- حالا یکبار دکمه های ctrl + c رو فشار بدید تا عکس پسربچه به داخل حافظه کپی بشه.
و الان دکمه های ctrl + v رو فشار بدید. با این کار عکس پسربچه از حافظه وارد میشه و برای ثبت کردنش باید روی دکمه new layer کلیک کنید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- حالا عکس دوم رو وارد کنید. (File -> Open as Layers) و با ابزار Scale Tool سایزش رو کمی کم کنید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- دوباره با ابزار Free Select Tool اینبار دور عکس این قهرمان رو انتخاب کنید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- درست مثل مرحله قبل، یکبار دکمه های ctrl + c رو بزنید تا عکس قهرمان کپی بشه. و بعد دکمه های ctrl + v رو بزنید و در اخر روی دکمه new layer کلیک کنید.
الان در قسمت لایه ها باید یه همچین چیزی باشه:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- با لایه قدیمی قهرمان کاری نداریم. روش کلیک راست کنید و گزینه Delete Layer رو بزنید تا پاک بشه:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- حالا لایه ی جدید قهرمان که کپی کرده بودمیش رو بکشید و در وسط دوتا لایه قرار بدید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



نتیجه رو میبینید. عکس قهرمان به پشت سر پسربچه منتقل شد:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- حالا به منوی Layer -> Transform -> Flip Horizontally برید. با این کار لایه ی قهرمان به طرف عکس چرخیده میشه.

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- در این مرحله روی لایه قهرمان کلیک راست کنید و گزینه Alpha to Selection رو انتخاب کنید. با این کار قهرمان به حالت انتخاب درمیاد.
- و بعد از منوی Edit گزینه Fill with FG color رو بزنید. حالا قهرمان به شکل کامل سیاه شد. (توجه داشته باشید که رنگ اول جعبه ابزارتون باید سیاه باشه)
از منوی Select گزینه none رو انتخاب کنید.

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- مقدار Opacity لایه قهرمان رو کم کنید تا شبیه سایه بشه:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- برای طبیعی تر شدن، نیازه که کمی مات بشه. پس برای این کار به منوی Filters -> Blur -> Gassian Blur برید و مطابق پایین تنظیمش کنید:

آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک



- کمی هم با ابزار Move Tool این سایه رو جابجا کنید تا در محل مناسبی قرار بگیره و تموم:


آموزش طراحی گرافیک به فارسی با گیمپ - قهرمان کوچک


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد